Grøn Mad – Grøn Energi af Johanne Mosgaard, Hardback

260,00 kr.

Plantebaseret kogebog til hele familien med farverige og mættende opskrifter uden løftede pegefingre hjælper til grøn livsstil.

I denne bog har Johanne Mosgaard samlet 100 opskrifter med inspiration til plantebaseret mad. Her er alt fra morgenmad, mættende salater, dressinger og dips til aftensmad til hverdag, når det skal være nemt og hurtigt, men også til gæstemad. Derudover er der også lækre snacks og mellemmåltider, som passer fint i madpakken.

Ud fra devisen om at grøntsagsmad er for alle, har Johanne Mosgaard lavet en kogebog, der kan forene og samle hele familien om at spise sundere – så alle kan være med. Både dem der spiser kød, fisk, æg og mælkeprodukter, og dem der ikke gør. Fælles for opskrifterne er, at grøntsagerne og de grønne proteiner spiller hovedrollen.

10 på lager

Kategori:

Beskrivelse

Plantebaseret kogebog til hele familien med farverige og mættende opskrifter uden løftede pegefingre hjælper til grøn livsstil.

Udover at bidrage med smukke farver, så der også er noget for øjnene, så er grøntsager fyldt med gode næringsstoffer og vitaminer. De indeholder kostfibre, som er guf for tarmene. Hvis der er noget, der er sundt og giver god energi, så er det at spise planterigt og varieret. De nye officielle kostråd med over-skriften ’Godt for sundhed og klima’ anbefaler, at vi spiser maks. 350 g kød om ugen og ”planterigt, varieret og ikke for meget”, herunder gerne 100 g bælgfrugter om dagen.

Men hvordan gør vi lige det i praksis? I denne bog har Johanne Mosgaard samlet 100 opskrifter med inspiration til plantebaseret mad. Her er alt fra morgenmad, mættende salater, dressinger og dips til aftensmad til hverdag, når det skal være nemt og hurtigt, men også til gæstemad. Derudover er der også lækre snacks og mellemmåltider, som passer fint i madpakken. 

Ud fra devisen om at grøntsagsmad er for alle, har Johanne Mosgaard lavet en kogebog, der kan forene og samle hele familien om at spise sundere – så alle kan være med. Både dem der spiser kød, fisk, æg og mælkeprodukter, og dem der ikke gør. Fælles for opskrifterne er, at grøntsagerne og de grønne proteiner spiller hovedrollen.