Hvad jeg spiser på en travl dag.. – Plantebaserede opskrifter af Johanne Mosgaard

Hvad jeg spiser på en travl dag..

Dette indlæg er lavet i samarbejde med Lifesum.

Efter nogle travle måneder med opstarten af mit firma GreenOS, har jeg mærket presset på min krop. De første uger under åbningen tabte jeg 2 kilo på 2 uger og bestemt ikke på den sunde måde. Jeg glemte simpelthen, at få spist. Når jeg gjorde spiste jeg for lidt og for usundt. Normalt prioriterer jeg virkelig, at få noget grønt indenbords, men denne uge bestod af færdigmad og rugbrødsmadder. Udover at spise for lidt, drak jeg også for lidt væske og fik slet ikke dyrket motion som jeg plejer. Jeg havde det ikke særlig godt efter et par uger på den kost og jeg er nu opmærksom på, hvor godt jeg får det af at spise som jeg gør og være fysisk aktiv. Jeg præsterer langt bedre når jeg får spist ordenligt, sovet nok og rørt min krop.

Hvordan får jeg så spist sundt med en travl hverdag?

Min plan er at gøre følgende:

  • Fyld fryseren med frost grøntsager og skabene med konserves. Så kan jeg meget hurtigt svitse lidt grønt på panden, tilsætte en dåse kikærter og lidt kokosmælk. Tager 10 minutter at lave!
  • Forberedelse i weekenden. Har jeg tiden vil jeg rigtig gerne lave lidt falafler eller linsedeller og få købt ind til ugen.
  • Bruge appen Lifesum, hvor jeg kan skrive ned, hvad jeg spiser, hvor meget vand jeg drikker og hvor meget jeg rører min krop. Især den med, at indtaste hvor meget vand jeg drikker har været lidt en øjenåbner, da jeg slet ikke har fået de 2 liter jeg burde drikke.

Og nu til et eksempel på, hvad jeg spiser på en travl dag. Til morgenmad fik jeg vegansk havregurt fra Oatly toppet med Granola fra Renée Voltaire (helt uden sukker), til frokost havde jeg pakket en madpakke aftenen inden med wraps med ærtefalafler og grønt. Til aftensmad stod den på et stykke rugbrød smurt med købe peberfrugt hummus toppet med masser af stegte svampe, spicy grøntsagsfalafler, stegte tomater og finthakket frisk spinat. Har jeg tid i weekenden laver jeg falaflerne der, ellers kan det sagtens være købefalafler. Udover de tre måltider kan snacks være frugt, nødder, et stykke knækbrød med pålæg eller hvad jeg nu har liggende.

  

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.