Go’ morgen pandekager med kokos – Plantebaserede opskrifter af Johanne Mosgaard

Go’ morgen pandekager med kokos

Lækre morgenmadspandekager med kokos. Perfekte med agave- eller ahornsirup, frisk frugt og en smoothie. Jeg bruger vaniljeproteinpulver der er lavet på ris, som jeg kun bruger i madlavning. Hvorfor proteinpulver i pandekagerne? Fordi de derfor mætter mere, og jeg derfor ikke behøver at spise hele bjerget af pandekager for at blive mæt. Proteinpulver kan selvfølgelig også undlades. 

pandekager

Denne opskrift giver 10-12 pandekager

2 små modne bananer

4 dl plantemælk, f.eks. hampemælk, mandelmælk eller havremælk

2 tsk. kokossukker

40 gram kokosmel

50 gram havregryn

1 tsk. bagepulver

2 scoop vegansk proteinpulver, f.eks. risprotein m. vanilje* (kan undlades)

100 gram hvedemel, fuldkornshvedemel, boghvedemel eller hirsemel

Kokos- eller rapsolie til stegning

*Bør ikke erstattes af proteinpulver med komælk, for din egen sundheds skyld. Du er et menneske, ikke en kalv. 

Bananer blendes helt sammen med plantemælk. Kokossukker, kokosmel og havregryn røres i lidt efter lidt. Bagepulver og proteinpulver tilsættes og røres med. Lidt efter lidt tilsættes mel indtil pandekagerne har den ønskede konsistens – dejen skal være rimelig tyk.

På en slip-let pande bruges en lille smule olie til at stege pandekagerne i. Lav små tykke og runde pandekager (amerikansk stil). Steg dem et par minutter på hver side.

Server med agave- eller ahornsirup, frisk frugt og en lækker smoothie.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.